VIDEOS
DICO wasstraat @ Carwash4all in Purmerend (NL)Overijssel en Gelderland gaan Slim Laden
Doe mee aan de Electric City Drive
Auwa FoamSensation
Trailer Century Wasstraat (open april 2018, Groningen)
FARITEC Lamellen maakt afvalreductie 70% effectiever
Truck wassen zonder borstel - K-Apex
Video over lineaire technologie van WashTec: borstel unit
Car Wash Show Europe 2017 Promotional Video
Christ WheelMaster-Räderwäscher DEMO (Automechanika Frankfurt 17.09.2016)
DICO schuimwand
Castleden The Bodyguard verrassen automobilisten met tankstop-karaoke
Maasvlakte Plaza
Jade Ceramics (How to tutorial)
Wasstraat ROC Nijmegen
Fuelwash Final
PECO grill brush 11 21 16
Autowashal opening
MultiFlex: Perfekte Sauberkeit für jedes Schrägheck!
Walnut Carwash abonnement wassen
Nissan toont fuell station van de toekomst
Savona Autodoes
EVOLUTION car wash tunnel with CHRIST CAR CARE
Washtec FoamSensation 2015
OOTW animatiefim
Equipvak 2016
LET'S PIZZA
FIFO EUROPE
Fuelwash
Mobiel betalen in de Wasstraat
EPM Truckwash Huissen - Bemmel
Eenzet Link-it Advanced brush system
Een duurzame brandstofvisie met LEF! (Rijksoverheid)
Shell introduceert vernieuwd Shell Helix Ultra motorolie-portfolio
Ceccato Hyperion
Christ demo wasinstallatie Genius Vitesse
Tokheim Beacons App - Pay fuel with your phone
Shell FuelSave Partner Testimonial video
Dave Bebelaar Duurzaamheid Award 14 - iClean
Siemens: Draadloos elektrisch opladen
IClean autopoetsstraat in werking (Deventer)
HBC System Caravan reparatie systeem
Istobal T'WASH wasstraat - EenzetCarwash
Vi-Tech wasboxen geplaatst in Amsteveen
Fuelwash Final
Kenotek Kenolon II Protector
30" Commercial Group Bruno
Side Runner Flex Bus
FastNed en EcoCare bouwen samen aan snellaadstations
4CARWASH Wasbox
Truck & Transport 2013: LPG, CNG en LNG in de transportsector
Opening FastNed
FastNed en EcoCare bouwen samen aan snellaadstations
Futuristisch tankstation bij Pesse geopend
Bedrijfsfilm Vissers Olie
Rain-X 2013 Commercial
Openingsfilm Rolande LCNG tankstation
T-Media from Tokheim. Service Station Media
Wall of Foam Arch In Action
The Rowafil Velowash SW10.2
M&F Zelfwasboxen in Amstelveen/Uithoorn
Carwash van Veen Assen heeft een nieuwe velgenreiniger Velgen reiningen
Bouw futuristisch tankstation in Pesse begonnen
Autoequip Lavaggi - NET (New Extreme Technology) by Giugiaro Design
lakbescherming/lakverzegeling De Wasbeer
Grootste wasstraat ter wereld
QuickAway Truckwash Aalsmeer
Nijmegen wil 8 locaties Groengas
45 jarig bestaan van EKW
CarwashTV.com Nederland
Bouw carwash A tot Z IClean Brunssum
Maxi Wash truckwash Washtec: engels
Toekomstperspectief voor Nederlandse tankstations
Reactie koffietest ANWB door Omroep Brabant
Test MosCarwash Zoetermeer
Bever Innovations Shell Berchem
Hamer Green technology
Getpak Pay4Wash
AllRound Opleidingen
IClean Brunnsum geopend
Tokheim Product and Services Overview
iClean Carwash Ommen, test wash
Wereldprimeur The Egg op Ecomobiel 2012
Shell: bediende benzinepomp terug in Nederland
Tom Coronel at iClean Carwash
Elektrisch rijden heeft de toekomst
OrangeGas
ProTech Professionele wasbeurt met water

BANNERS
Deel dit bericht: 
31.01.2019
EU-wetgeving ladingzekering houdt verschillen binnen Europa in stand

Beeld: 112 Nederland

In 2018 is de belangrijkste wijziging op het gebied van ladingzekering in jaren doorgevoerd. Op basis van de Europese richtlijn over technische controles langs de weg is in veel van ons omringende landen de wetgeving op het gebied van lading zekeren aangepast.

Ladingzekering
Zo moet sinds 20 mei 2018 elke lidstaat van de Europese Unie in elk kalenderjaar ten minste 5 procent van het totale aantal ingeschreven voertuigen langs de weg controleren. Vanaf 20 mei 2019 wordt daarbij in veel landen ook een risicoclassificatiesysteem ingevoerd, op basis waarvan 'risicovolle' ondernemingen nauwlettender en vaker gecontroleerd zullen worden.

Algemene regels

Voor de controle van de wijze waarop lading is vastgezet zijn nu algemene regels vastgesteld. Het uitgangspunt blijft dat het ladingszekeringssysteem bepaalde krachten tijdens het vervoer moet kunnen weerstaan. Technisch gezegd moet er een vertraging mogelijk zijn van 0,8 g in voorwaartse richting en 0,5 g in achterwaartse en zijdelingse richting. Dit betekent dat wanneer de chauffeur vol op de rem staat, 80 % van het ladinggewicht in voorwaartse richting en 50% van het ladinggewicht in achterwaartse en zijwaartse richting moet worden tegengehouden door het zekeringssysteem.

Klik hier voor het hele artikel.

Bron: RAI vereniging

Categorie: CS CS