Op Houtbewerkingstijdschriften

Na 22 jaar redacteur, schrijver en bouwer te zijn geweest in de houtbewerkingstijdschriftenindustrie, ga ik weg. Maar ik denk niet dat ik een rat ben die een zinkend schip ontvlucht. In het huidige digitale tijdperk geloof ik dat gedrukte tijdschriften nog steeds een plaats hebben. Maar om te overleven heeft een tijdschrift een redacteur nodig met een set koperen exemplaren.

Laat me eerst zeggen dat bijna alles wat ik heb gelezen over houtbewerkingstijdschriften op forums en in commentaren niet lijkt op mijn ervaring in de media. De meeste commentatoren hebben nooit in het veld gewerkt, maar ze hebben een neef die voor een wekelijkse krant in Monkeys Eyebrow, Ky. Dus ergo mediagenie werkte.

Het volgende kan ook onzin zijn. Maar het is onzin die zich in mijn hoofd heeft opgehoopt sinds ik op 13-jarige leeftijd op Chaffin Junior High werd gevolgd voor het journalistieke programma. Ik ben nog steeds op dat spoor op 50. Hier gaan we.

De lezer heeft meestal ongelijk Redacteuren kunnen kiezen uit twee opties als het gaat om de manier waarop ze een tijdschrift beheren. Ze kan een lamp of een spiegel zijn. De spiegelbenadering is de meest eenvoudige. De spiegelbenadering is de gemakkelijkste. U ondervraagt lezers eerst over hun leesvoorkeuren en past vervolgens uw redactionele inhoud aan om aan die behoeften te voldoen.

Deze benadering heeft twee problemen. Ten tweede weten redacteuren niet echt veel over het ontwerpen en uitvoeren van een enquête zonder vooroordelen die de juiste controles gebruikt en statistisch significante resultaten oplevert. Zelfs als ze deze enquêtes zouden willen doen, zouden ze dat niet doen omdat ze ongelooflijk duur zijn. Goede data kost geld.

En dus leiden de meeste resultaten van de tijdschriftenquête die ik in de houtbewerkingsindustrie en daarbuiten heb gezien tot redactioneel commentaar dat lijkt op papperige erwten of Zwieback-toast. Het ziet er in eerste instantie misschien eetbaar uit, maar het zal je uiteindelijk doden.

Het tweede probleem met het geven van de mensen wat ze willen, zijn de mensen zelf. Stel je voor dat je kleuterjuf bent en je vraagt de leerlingen: wat moeten we dit jaar leren? En toen maakte je een lesplan op basis van pauzes, tekenfilms en Janets haren trekken.

Daarom kies ik voor een riskantere aanpak en probeer ik de lamp te zijn.

Simpel gezegd, jaag na wat voor jou zeer interessant is. Zoek naar verhalen, schrijvers en benaderingen die totaal verschillen van wat je gelooft. Vraag critici van uw tijdschrift om te zien wat ze zouden publiceren. Publiceer niets met het woord ultiem erin. Zoek moeilijke mensen op die misschien niet eens geletterd zijn (we hadden er een paar) en ghostwrite voor hen. Vermijd schrijvers die het grootste deel van hun inkomsten uit schrijven halen. Hun exemplaar is misschien gemakkelijk te bewerken, maar het zal waarschijnlijk saai zijn.

Zowel met uw personeel als met uw superieuren in de problemen komen vanwege uw redactionele beslissingen. Ik had twee personeelsleden waarvan ik dacht dat ze me zouden uitschelden (en dit komt door mijn redactionele beslissingen). Als je tijdschrift goed is, levert het geld op en zullen de mensen boven en onder je (waarschijnlijk) je aanpak respecteren.

Adverteren
Bepaal of u voor de lezers of de adverteerders werkt. Het is gemakkelijker om een paar adverteerders blij te maken dan om 200.000 lezers blij te maken. Het probleem met de reclamebenadering is dat het je snel zuur kan maken. Als een paar wispelturige adverteerders chagrijnig worden, lijdt uw tijdschrift eronder of (als er veel chagrijnig worden) gaat het zelfs ten onder. Het komt wel goed als een paar lezers chagrijnig worden.

Accepteer geen gratis spullen
Het is gemakkelijk om gratis gereedschap, hardware of benodigdheden mee te nemen. Weersta dat pad, want het leidt tot het maken van infomercials. Als je een tool nodig hebt (bijvoorbeeld voor een review) en je budget kan het niet betalen, leen het dan en stuur het terug. Wees hierover eerlijk tegen je lezers. Als je een gratis tool neemt, wees dan een grote meid of jongen en geef het in ieder geval toe in gedrukte vorm.

Waarom vertel ik je dit?
Het internet voor houtbewerking doet de moeilijke dingen niet (in het algemeen). Het wordt gedreven door beroemdheden, gemakkelijke SEO-gestuurde dingen en iconoclastische methoden om dingen in garages te maken. Ik ben dol op internet en wens het het allerbeste. Maar geweldige inhoud vereist geld, tijd en moeite. Het is dan kostbaar om geweldige inhoud af te drukken en de wereld rond te sturen. Het is onmogelijk om 200.000 mensen tevreden te stellen en ze geld te laten sturen.

Maar ik denk dat als je redacteuren vindt die elke keer de moeilijke weg nemen, er een kans is dat tijdschriften in 2124 nog steeds de mooiste vogelkooien bekleden.

– Christopher Schwarz

Aanbevelingen voor product

Hier zijn enkele benodigdheden en gereedschappen die we essentieel vinden in ons dagelijkse werk in de winkel. We kunnen een commissie ontvangen voor verkopen die via onze links zijn verwezen; we hebben deze producten echter zorgvuldig geselecteerd vanwege hun bruikbaarheid en kwaliteit.